Minden mgia a testbl s a testszerbl, a lt kpszer-trgyi megjelensbl indul ki. Hogy a test s a dolgok csak fenomenlis realitssal brnak, nem tesz semmit, mert az ntudat szmra nincs ms realits, mint a "kpzet", a trgyi "klvilg", a "jelensg" realitsa. Realits nincs tudat nlkl. A test s a dolgok alapvet tartalma a ltnek, s a test tistentse s az Isten megtestestse a tengelye minden mginak. Amit Friedrich Gundolf mondott az antik let egszrl, az klnsen rvnyes a mgira s kisugrzsi terleteire: "Csak olyan emberek krben lehetsges, akik igenlik, megszentelik, tistentik az rzkileg krlhatrolt ltet, s jelkpp alaktjk t az erknt, sztnknt, sorsknt rzett, sejtett, elgondolt lthatatlan letet. Test alatt persze nem modern rtelemben vett fiziolgiai appartust kell rteni, hanem egy metafizikai ltezt, tistents alatt pedig nem egy pszicholgiai tls-folyamatot, sem a vulgris rtelemben vett "istentst", hanem egy kultikus aktust, amely mitikus ltssal prosul. Az Isten testet ltsnek kultikus aktusa, a beavats a varzs, amely lehvja s megkti az istenit az emberformban, az emberi trben. Egyttjr vele az ember egsz lnyvel, minden rzkvel befogadott isteni jelenlttel val eltltttsg rzse, az Isteni kihatsa az egsz letre. A test tistenlse valamint egszen ms, mint a vallstrtneti szimblumokkal val eszttikai jtk. ppen olyan szigor s emelkedett, ha nem szigorbb s slyosabb, mint a vilgtl elfordul vallsok."
A beavats szakrlis alaphangja, mint a mgikus centrum kisugrzsa, az egsz ltet t kell, hogy hassa, s e magasan tartott sznvonalrl kell bekvetkeznie a vgs felszrnyalsnak vagy a legsttebb zuhansnak.
Nem szabad azt hinnnk, hogy ezek az eredmnyek brmilyen gyakorlatokkal elrhetk. Ezek vgeredmnyben a kegyelem vagy a sors adomnyai. A kegyelmet nem lehet momentn erfesztssel vagy iskols feladatok megoldsval kiknyszerteni. A kegyelem az Istenek szabad ajndka, s mindig annak a jele, hogy bensnkben Isten trekszik testet lteni. Aki nem hord magban dmonikus magot, az sohasem fog mgikus vilgot ltrehozni.
A mgikus "felbreds" legfontosabb eszkze rgen az sszmili mellett egy mr felbredt blccsel val kapcsolat volt. Mg magban vve a puszta lt egy mgikus ramokkal tlktetett krnyezetben elg arra, hogy mrhetetlen sok csrt felneveljen. A csra letrehvshoz azonban egy nagy inicilt llegzete szksges, s ez semmivel sem ptolhat, mert a knyv betin keresztl val kzvettsben mr elhal e llegzet l ereje...
Dr. Ernst Schertel
A mgia minden valls kezdeteinl kimutathat, a termszeti npek gondolkodsra s vilgkpre jellemz vallsi cselekmnyek sorozata: a titkos erket bizonyos, szigoran rgztett szertartsokkal, ill. szablykvet viselkedssel igyekeztek szolgltatukba lltani. Beszlnk n. fehr s fekete mgirl, habr a mgia nem fehr, vagy fekete, sajt clja mindig fgg a mgtte ll egyn cljaitl. Azt a bbjossgot, amit j clok rdekben vgeznek, fehr mginak nevezzk, amit gonosz szndkkal znek, fekete mginak hvjk. Maga a vilg is mgia, sokunknak mg a fizika s a matematika eredmnyei is ebbe a kategriba tartoznak. A mai ember azonban a mgit automatikusan a varzslattal, st a negatv tlts hasznlatval azonostja csupn. Hajlamosabbak vagyunk teht a fekete praktikkra? A jv tlthatalansga s az ember alapvet flelmeinek megnyilvnulsai megnveltk a fekete mgia irnti keresletet.Ugy tnik, a flelem energii ersebbek, mint a szereteti. Ksznhetjk ezt a tendencit elssorban a mdiknak, a filmgyrtsnak, a felgyorsult letnek. A fehr mgia hrjai finomabban, lgiesebben szlnak,rzkelskhoz hatrozottan t kell lpnnk a mindennapi let vastag szrit, lelki szemeink eltt a szeretet vzijt fenntartva.
A mgia a legtbb, st, szinte valamennyi vallsban szerepet jtszik (a rmai katolicizmusban az oltriszentsg tlnyeglse pldul tiszta mgia). Sokan mgis szinte csak a boszorknysghoz ktik, taln mert errl rendelkeznk a legtbb informcival. A boszorknysg, a wicca mindenekeltt szintn egy valls. Az r s az rn dcsrete ezrt a boszorknysg legfbb feladata, a mgia msodlagos a hdolat mellett. A mgia nmagban csak mestersg - ezrt ha valaki mindssze csak varzsolni akar, nem kell boszorknny lennie hozz. Elmletileg brki varzsolhat, legalbbis megksrelheti, az ilyen ember a varzsl. De a mginak tbb tucat, st tbb szz klnfle fajtja van, s nmely vltozata rendkvl veszlyes.
Hogy mit is jelent mgis pontosan az a sz, hogy "mgia"? Ez a kifejezs klnbz emberek szmra klnbz rtelemmel br. Nem sznpadi varzslsrl, szemfnyvesztsrl van sz. Hlgyeket kettfrszelni, kendket elciblni a semmibl - mer illzi. Aleister Crowley meghatrozsa szerint a mgia "az a tudomny vagy mvszet, amelynek segtsgvel csupn az akaratunkkal vltozst idznk el". Ms szavakkal: elrjk, hogy az trtnjen, amit akarunk. Hogyan tehetjk ezt? me egy kis rszlet Boko Gede: The Everyday Practice of Voodoo (A vudu alapgyakorlatai) c. knyvbl:
Sose bjoljon azrt, hogy "lssa, mkdik-e" - valsznleg nem fog -, vagy azrt, hogy bebizonytsa valakinek, hogy igen. Csak a legnagyobb szksg esetn folyamodjon hozz. Nehz munka, ha jl csinlja.
Az sember gy bjol, hogy elkpzeli, amit akar. Lel, s "ltja" magt, amint vadszik. "Ltja", ahogy becserkszi az llatot, ahogy megtmadja s megli. "Ltja" magt, ahogy eszik. Nha a felidzst megknnytend, rajzol. Kpet fest, vagy vs magrl, amint elejti a vadat. Mindez a "szimpatikus" vagy hasonlsgon alapul mgia rsze... A LTS, vagyis a vizualizls megtanulst gyakorlatok segtik. Az els knny.
Tpje ki mondjuk egy hz kpt egy kpeslapbl. Nzze meg figyelmesen. Tanulmnyozza alaposan. Lssa a hz minden rszlett. Jegyezze meg a kp tbbi rszt. Lssa a tet alakjt; az ablakok mrett, elhelyezkedst. Lssa az ajtt s a hozz vezet lpcssort, ha van. Lssa a kertet s a kertst, ha van. Lssa a hz mellett vezet utat, az esetleg a kpen lv embereket.
Most szaktsa kett a kpet. Az egyik felt tegye egy v hfehr paprra. Nzzen r. Vizualizlja a kp hinyz rszt. Lssa az egszet. Lssa emlkezetben minden rszlett. Vgl ellenrizheti nmagt a kp eddig hinyz felnek segtsgvel.
Ezt a gyakorlatot vgezheti egyre bonyolultabb kpekkel mindaddig, amg minden rszletet knnyedn fel nem tud idzni.
Most tegye maga el egy ember fnykpt (ezt tbbek kztt gygytsnl alkalmazhatja)... Addig kell tanulmnyoznia, amg minden rszlett hajszlpontosan nem ltja. Kpess kell vlnia arra, hogy lssa, hogy vizualizlja t, mikzben azt teszi, amit maga akar.... Lssa! Akarja! Koncentrljon!
"A fekete s a fehr mginak nincsenek faji sszefggsei, a j s a rossz korai irni fogalmbl eredeztetjk ket. Zoroaszter (Zarathusztra) szerint a dmonok (dvek vagy davk) kztt egyetlen mindenhat van, Ahura Mazda, a fnyessges, a j, a szent - a Fny, a Nap. Vele szemben ll a Sttsg - akit Ahriman, az sgonosz testest meg (hiszen fekete nlkl a fehr sem ltezne. Ahura Mazdtl magtl sok lny fogant, az atyja tbbek kztt a kt ikerszellemnek, a Jtevnek s a Puszttnak is, akikben megismtldik a j s a rossz seredeti elklntse). A dvekbl lettek az rdgk. A J s a Rossz dualizmusnak (kettssg) elvt tovbbviszi a Mithras-kultusz, majd a keresztnysg. gy lnyegben Irnbl rkltk meg a fehr s a fekete mgia alapelveit." (Raymond Buckland)
|