Fekete vagy Fehr mgia?
Elszr is szeretnm leszgezni, hogy a mgia sem nem fekete, sem nem fehr. A mgia az, ami. A boszorkny az, aki a sznt megadja. s ez a fekete s a fehr mellett minden msfajta szn is lehet. Ennek ellenre szles krben fekete mgirl beszlnek, ha a negatv energik hatsra van szksg egy gonosz terv megvalstshoz. A fehr mgia ezen logika szerint az a mgia, amely pozitv ingadozsokat okoz, hogy j hats legyen.
A boszorknyok mskpp tekintenek ezekre a fogalmakra. A fehr mgia szmukra pozitv mgia, mely alatt olyan mgikus cselekvseket s ritulkat rtenek, amelyekkel valamit el akarnak rni vagy el szeretnnek nyerni. Az ilyen munkkra a nvekv Hold fzisa a legalkalmasabb id. A fekete mgia ennek megfelelen negatv mgia, amit arra hasznlnak, hogy dolgokat cskkentsenek, vesztsenek el vagy szntessenek meg. Ezzel az rtelmezssel nagyon jl meghatrozhat, hogy hol vgzdik a fehr mgia s hol kezddik a fekete.
Ez utbbi azt a felfogst tartalmazza, hogy a fekete mgia ersebb a fehrnl. A mgia alapveten csak olyan ers, mint egy boszorkny akarata, hite s kpzelereje. Ez a hrom dolog az az oszlop, amelyeken a mgia ll – vagy amelyeken bukik. A fekete mgia ers hatsnak hrt taln azzal lehetne megindokolni, hogy az ember inkbb a negatv gondolatokra hajlamos s ezekben bzik, mint a pozitvokban. Ennek sajnos az emberi termszet s a neveltets az oka. Ez olyan prblkozs, aminek ellent kellene llniunk…
A boszorknysg egy valls vagy letfilozfia, amely nem knyszert szablyokat az egynre. Vglis mindenki sajt magrt felels. ppen ezrt nagyon meg kell gondolnod, hogy melyik irnyba szeretnl hatni, mivel egyszer mindenkinek szmot kell adnia arrl, hogy mit csinlt.
Ebbl az okbl kt alapelv fejldtt ki, amelyek nagyon vilgosak s nmagukrt beszlnek:
Tedd azt amit akarsz, amg senkinek sem rtasz!
… s ez azt jelenti, hogy nmagunkban se tegynk krt!
Minden amit kibocstasz, hromszor tr vissza hozzd!
… ez mind a jkra, mind a gonoszokra rvnyes!
G. Leland Charles "Aradia"
A mgia mkdse
A mgia rviden sszefoglalva a tudatos ltezs. Tudatos az, aki mr megismerte s tudatban van a hatrainak, tisztban van vele, hogy mire kpes. Ismeri a mltjt, a jelenben l, cljai vannak, s azt is tudja, hogy mit kell tennie ezek elrshez.
Az nismerethez nem csak a kpessgek, hanem a hibk, hinyossgok ltsa is fontos, hogy ezek felismersvel s megoldsval, vagy ptlsval az egyn egyre tisztbb s tkletesebb legyen.
A mgia az egyre harmonikusabb llapotokra val trekvs, ahol az egyn, aki mr tisztban van nmagval, elhelyezi magt a krnyezetben, tudja magt msokhoz viszonytani, ltja, hogy kinek mit adhat, kitl mire van szksge, kitl mit vrhat el, ill. kinl meddig mehet el. Itt lp be a kommunikci fontossga, az, ahogy az informci az egynek kztt cserldik.
Aki tudatos, az ltja, hogy kinek hogyan mondhat el dolgokat, attl fggen, hogy az illet hogyan kpes befogadni, ill. kitl hogyan krdezzen, hogy megkapja a szmra megfelel vlaszt. Emellett kpes arra, hogy a vlaszbl magba ptse, amire szksge van s aszerint tudjon lni.
Aki tudatos, az kpes odafigyelni a rszletekben megbj informcira is, tudja, hogy a krltte s vele trtn dolgok nem vletlenl trtnnek, mindig mutatnak valamit annak, aki odafigyel. A tudatossg az 'brenlt', s annak tudsa, hogy ott 'aludjunk el', ahol nem fog fjni a felbreds sem. |